Rekonstrukcija koloseka na pruzi Kučevo – Majdanpek pri kraju!

Rekonstrukcija koloseka u šest tunela na pruzi Kučevo – Majdanpek u završnoj je fazi i očekuje se da čitav posao bude završen u aprilu 2023. godine.

Završetkom radova, kako je najavljeno, brzina putničkih vozova biće povećana na 80 km/sat, a teretnih na 60 kilometara na sat, dok će nosivost po osovini biti povećana sa 16 na 22 i po tone, što će omogućiti veći, efikasniji i bolji obim transporta robe, navode iz Infrastruktura železnice.

Krajem decembra prošle godine započeta je rekonstrukcija koloseka u šest tunela, između stanica Кaona i Majdanpek, na deonici pruge Mala Кrsna – Požarevac – Bor – Vražogrnac.

Prema informaciji koju je objavila Infrastruktura železnice, porojektom uređenja tunela predviđeno je postavljanje šina i novih betonskih pragova, ugradnja novog tucanika, kao i mašinsko regulisanje koloseka.

Rekonstrukcija koloseka u tunelima, koja podrazumeva i radove na koloseku u neposrednoj blizini tunela, u proseku na oko pedesetak metara od tunela, sprovodi se u ukupnoj dužini od skoro 3,4 kilometra.

Кako bi se odvijao teretni saobraćaj na ovoj pruzi i istovremeno poštovala dinamika radova, deset dana u kontinuitetu se izvode radovi, potom četiri dana saobraćaju teretni vozovi, jer su za železnički pravac Požarevac – Majdanpek vezani značajni privredni sistemi, kao što su: Luka Prahovo, nekadašnji RTB Bor, Кaona, Кostolac i železara Smederevo.

Prema informaciji Infrastruktura železnice, ranije su vozovi između Požarevca i Majdanpeka saobraćali prosečnom brzinom od 20 km/sat, a po završetku radova u ovih šest tunela, brzina putničkih vozova biće povećana na 80 km/sat, a teretnih na 60 kilometara na sat.

Takođe, nosivost po osovini biće povećana sa 16 na 22,5 tone, što će omogućiti veći, efikasniji i bolji obim transporta robe.

Tokom rekonstrukcije pruge Požarevac- Majdanpek, pre tri godine, izvedeni su radovi u tunelima do Neresnice kod Кučeva, a sada je u toku sređivanje preostalih šest tunela od Neresnice do Majdanpeka.

Radove na uređenju tunela izvodi preduzeće ZGOP iz Novog Sada, a vrednost ove investicije koju je obezbedila „Infratsruktura železnice Srbije“ iz sopstvenih sredstava procenjena je na 160 miliona dinara.

Inače, pruga do Požarevca izgrađena je 1937. godine, a od Кučeva do Majdanpeka od 1948. do 1958. godine.

Izvor: danas.rs